PDA

Arată versiune întreagă : Exista un "ordin al inginerilor"???

tzuca
09.09.2007, 09:15
Buna tuturor!

Sunt inginer de profesie. Exista in Quebec vreun ordin al inginerilor?
Am citit in posibilele intrebari ale consilierilor si am remarcat o intrebare "Ati aflat de ordinul inginerilor?" Eu inteleg prin acest ordin o echivalare a studiilor de aici din Romania sau ceva de genul...
Va rog sa imi dati mai multe informatii daca stiti.

Va multumesc

gix_s
09.09.2007, 10:47
sal

si pe mine ma intereseaza subiectul smileys/smiley1.gif

cipi604
10.09.2007, 18:14
Ordinul inginerilor este o 'chestie' pe care daca nu o ai nu poti lucra ca inginer plin, adica n-ai drept de semnatura pe proiect. Poti lucra ca inginer si fara OIQ. Ordin al inginerilor are fiecare provincie aici, si din cate stiu nici in RO nu mai poti lucra ca inginer cu drept de semnatura pe proiect decat daca esti pe profil sau ceva de genu (poate ma inshel ca la harababura de e acolo...)
Deci sa recapitulam. Echivalarea studiilor se face depunand un dosar, etc. Se echivaleaza 3 din 5 ani.
Daca vrei sa lucrezi ca inginer plin, trebuie sa te inscrii la OIQ, unde ei iti dau de invatat pt 4-6 examene depinde de situatie.
Daca vrei sa faci master nu trebuie decat sa ai echivalarea studiilor , ce ziceam prima data, si media peste 8.
Cam atat.

kiddy
13.09.2007, 10:38
cipi604, nu speria lumea, ce vrei sa spui cu 4-6 examene? Numai de specialitate? Am auzit de cazuri cand au dat numai un examen. Dar asta inseamna sa ai o experientza pertinenta de cel putin 10 ani in domeniu. In cele mai multe situatii au fost 2-3. Si ma refer aici numai la examenele de specialitate. In plus mai trebuie dat un examen AEI (analiza economica in inginerie), indiferent de specialitatea inginerului si bineinteles, examenul de franceza la Oficiul quebecos de limba franceza</span> sau asa ceva.