PDA

Arată versiune întreagă : la scoala in SUA

ginnie
04.03.2005, 03:34
salutare la toti

ma numesc andrei si sunt student la o universitate din Romania (UBB)

tare mi-am dorit sa ajung in State asa ca m-am inscris la un program work and travel , si la vara o sa fiu in Atlanta... chestia e ca nu vreau sa ma intorc inapoi .... un prieten a ajuns in california cu viza de student pe trei luni , dar nu s-a mai intors ....cand m-a contactat mi-a zis ca s-a inscris la un colegiu de acolo si acuma are viza pe opt ani.....

how is it posible ?? e chiar asa de usor sa te inscrii la o scoala in america .??si cum se face..... a mai specificat ceva ca a existat o persoana care a garantat pt el ....

va rog sa ma ajutati spunandu-mi cate ceva despre cum pot face sa ma inscriu la un colegiu din state..... mersi....

04.03.2005, 04:28
Salut Andrei,

La scoala in USA nu e foarte usor. Procesul e lung si nu stiu cum prietenul tau a reusit sa rezolve asa de repede.
1. Trebuie sa dai testul TOEFL ;
2. Aplici la o universitate si dupa ce esti acceptat;
3. Contactezi International Student Advisor al scolii respective pentru a-ti elibera un formular I-20. Aici apar greutatile, pentru catrebuie sa faci doavata ca ai suficiente fondur pt ati plati scoala, tu sau un sponsor ( de regula ai nevoie de 17000 - 20000$);
4. aplici la INS pnetru schimbare de statut de la J1 (care este viza cu care ai sa vii tu cel mai probabil) la F1 care este viza de student.
De mentionat:
-ca procesul dureaza destul dde mult (as zice 6 luni cel putin);
-nu ai dreptul sa muncesti offcampus, desi dupa un an de zile sunt cateva optiuni iar oncampus e mai greu sa gasesti de lucru.
-statul il primesti pe perioada studiilor, de regula 2 sau 5 ani, Nu am auzit de nimeni pana acum sa fi primit pe 8 ani, dar totul e posibil:
-statutul nu inseamna automat ca poti pleca acasa si sa te intorci in america cand vrei. Dar astea sunt amanunte si fiecare pas la timpul lui.

ginnie
13.03.2005, 23:47